_______ __  __ _____ ___  __    __     _     __   _  _
/__  __// /_/ // _  //   \|  \  /  |   / \   |  \ | || |
  / /  /___  // ___// // /| \ \/ / |  / _ \  | \ \| ||_|
 / /   ___/ // /   / // / | |\  /| | / ___ \ | |\ \ | _
/_/   /___ //_/    \___/  |_| \/ |_|/_/   \_\|_| \__||_|

Det hele startet da jeg kom over en side på internett som forklarte matematisk hvordan vi går. Jeg ble litt inspirert og ville se om dette fungerte i virkeligheten. Ved å studere grafer klarte jeg å komme fram til en funksjon som så sånn noenlunde bra ut i Flash.

For å si det på en litt annen måte, så er det nesten ikke en eneste animasjon i dette spillet. Alt som skjer, skjer matematisk. Har du en litt treg maskin (mindre enn 800MHz), så vil nok ikke spillet gå veldig flytende.

Vanlig gange er bygd opp av sinusfunksjoner, og hoppingen er en 4. gradslikning. Armene følger rotasjonen til beina, med mindre du skyter på ender.

En annen inspirasjonskilde er "ASCII Art", en kunstform der bokstaver og tegn utgjør tegninger og figurer. Bakgrunnen genereres automatisk. Flash plukker ut tilfeldige blokker, og plasserer dem i bakgrunnen. Du spiller aldri det samme brettet to ganger, bortsett fra på starten hvor huset ditt er. Dette er nok en av de andre grunnene til at spillet kan være tregt, og ville nok blitt bedre hvis jeg konverterte fontene til vektortegninger.

For å prøve spillet trykker du på vinduet under. Du styrer med piltastene, tar frem våpenet med "Shift" og skyter med museknappen